15
sep
11

Chris Peeters: My Name Is Chris.

Vandaag is de  officiele release van Chris Peeters’ CD “My Name Is Chris”. Al tien jaar bezig als zangeres en nu haar eerste CD. Een toch wel nieuw en verfrissend vooral swingend geluid met eigen composities en teksten. Ze werkt ook samen met JazzConnection en dat is een genot om naar te kijken en luisteren, jazzy, swingend, dansbaar en entertainend. Waar jazz dus ooit voor bedoeld is !

Bijgaand bericht van http://www.bndestem.nl dat ik maar even geleend heb voor het goede doel.

“Tien jaar staat ze als professional op de bühne, maar pas vanavond presenteert jazz-zangeres Chris Peeters (31) haar debuut-album.

Niet in haar geboortestad Breda, waar ze in oktober tijdens het Swing Festival optreedt, maar in haar huidige woonplaats Rotterdam (bij Heidegger, Grotekerkplein 70). In die stad studeerde de oudste dochter van Joep en Wick Peeters vijf jaar geleden af aan het conservatorium. My Name Is Chris, is de titel van het met haar vaste band live opgenomen album. Zes nummers zijn eigen composities. De covers – zoals Billie Holiday’s My Man en Ray Charles’ Hallelujah, I Love Him So – zijn zeer persoonlijke arrangementen.

– Easy listening, is dat een passende omschrijving van je stijl?

“Luchtige swing met een klein randje pop, zou ik zelf zeggen.”

– Wat is jóuw verklaring van de titel?

“Dit ben ik zoals ik wil klinken, zó wil ik zingen. Altijd met een luchtige toon, ook als de songs wat ‘zwaarder’ zijn.”

– Je hebt wel de tijd genomen; je zusje Wies debuteerde al op haar 24e.

“t Heeft tijd gekost om mijn eigen stijl te ontwikkelen, doordat ik tijdens mijn studie door zoveel stromingen heen ben gegaan. Twee jaar geleden was ik zover dat ik aan dit album kon beginnen. Maar ik zing al van jongs af. Mijn eerste song schreef ik op m’n 8e. Joep speelde hem voor aan de familie.”

– My name is Chris/ My folks did the best they could…, zing je in Chris’ Blues. Vertel eens.

“Mijn ouders hebben ons altijd vrij gelaten. Als kind was ik als enige in de klas gek van Elvis. Joep speelde dat niet. En filmpjes met Fred Astaire zette ik echt zelf op, niet Joep. Op m’n 6e zei ik dat ik piano wilde spelen. Diezelfde dag kreeg ik al ’n pianoboek, maar ik moest er wel zélf over beginnen.”

– Verkrijgbaar via Itunes en Bol.com”

Check out haar site www.chrispeeters.nl


Plaats een reactie


Follow Bob's Jazz Blog. on WordPress.com

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Voeg je bij 319 andere abonnees

About Bob Van Eekhout

Bob van Eekhout drummer Jazz Trio JazzTraffic

Nederlands Jazz Archief

Logo Nederlands Jazz Archief

Van-Ons.nl WordPress Development

Van-Ons.nl WordPress Development & Training

JazzTraffic Trio. Uw Jazzband voor een gezellige sfeer en goede achtergrondmuziek

Jazz Trio JazzTraffic